33
H-
ODJELJAK
2
Narativni dio
Javne nabavke u odnosu
na privredne subjekte
MODUL
H
2
Koji su naručioci
obuhvaćeni pravilima
javnih nabavki EU?
DIO
primjeni u slučaju kada se poštanske usluge pružaju na konkurentnom tržištu.
Direktiva se odnosi na:
n
aktivnosti povezane sa pružanjem poštanskih usluga, i
ovo su usluge koje se sastoje od odobravanja, sortiranja, transporta i isporuke poštanskih pošiljki
n
„druge usluge koje nisu poštansкe“.
ovo su usluge upravljanja poštanskim uslugama (usluge koje prethode i prate otpremanje,
kao što su „usluge upravljanja prostorijom za prijem i otpremanje pošiljki“); dodata vrijednost
usluga povezanih i potpuno pružanih elektronskim sredstvima (uključujući i bezbjedan
prenos šifriranih dokumenata elektronskim putem, usluge upravljanja adresama i prenos
preporučene elektronske pošte); usluge povezane sa poštanskim pošiljkama koje nisu
uključene u glavnu definiciju.
Ova druga kategorija usluga je obuhvaćena samo do stepena do kog subjekt o kome je reč takođe daje „poštanske
usluge“, a uslovi koji su predviđeni u opštem izuzeću člana 30 nisu zadovoljeni u odnosu na te „poštanske usluge“. Kao
rezultat, Direktiva o posebnim sektorima se primjenjuje samo onda kada se usluge ne pružaju na konkurentnoj osnovi.
2.5.5
Opseg i nužnost „relevantnih aktivnosti“
Preduzeće iz posebnog sektora je uvedeno Direktivom samo onda kada vrši prethodno definisanu „relevantnu
aktivnost“.
Izuzetak:
Direktiva se ne odnosi na sprovođenje takvih relevantnih aktivnosti
u trećoj zemlji
, u uslovima koji nisu povezani sa
fizičkom upotrebom mreže ili geografskog područja u okviru Zajednice. O takvim aktivnostima Komisija mora biti
obaveštena u informativne svrhe.
Šta se dešava kada subjekt vrši veći broj aktivnosti i dodijeljuje ugovor za nerelevantnu aktivnost?
Član 9 Direktive o posebnim sektorima daje mehanizam za razgraničenje između različitih situacija. U suštini postoje tri
testa koja su data u svakom od tri stava člana 9:
n
ugovor koji je namjenjen da obuhvati nekoliko aktivnosti podleže pravilima primjenjivim u odnosu na
aktivnost za koju je
uglavnom namjenjen;
n
ukoliko je jedna od aktivnosti za koju je ugovor planiran predmet Direktive o posebnim sektorima, dok su
druge aktivnosti predmet Direktive o javnom sektoru, i ako je objektivno nemoguće da se odredi za koju
aktivnost je ugovor uglavnom namenjen, ugovor se dodeljuje u skladu sa Direktivom o javnom sektoru;
n
ukoliko je jedna od aktivnosti za koju je ugovor planiran predmet Direktive o posebnim sektorima, dok druga nije
predmet te Direktive niti Direktive o javnom sektoru, i ako je objektivno nemoguće da se odredi za koju aktivnost
je ugovor uglavnom namenjen, ugovor se dodeljuje u skladu sa Direktivom o posebnim sektorima;
Član 9(1) takođe obuhvata odredbu o zabrani izbegavanja. On predviđa da se izbor između dodele jednog ugovora
i dodele više odvojenih ugovora ne sme vršiti radi njegovog isključivanja iz područja primene ove Direktive ili, onda
kada je to primenjivo, iz Direktive o javnom sektoru. Ovo se jasno zasniva na nameri naručioca i sprečava naručioce da
grupišu sve ugovore zajedno pod lažnom tvrdnjom da to rade zbog nevažnosti njihovih aktivnosti a da su, u stvari,
samo neke od tih aktivnosti nevažne.
Radi daljeg objašnjenja, vidite „Obrazloženje Komisije – Ugovori povezani sa više od jednom aktivnošću u skladu sa
Direktivom o posebnim sektorima“ (Dokument CC/2004/34 od 18. juna 2004.).
1...,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18 20,21